אפשר להתפתח בלי להתפטר?

עולם העבודה השתנה בעקבות הקורונה. מתחת לפני השטח קורים דברים משמעותיים יותר מהמעבר לעבודה היברידית. לעיתים סמויים מן העין.

עובדים רבים עברו טלטלה. גם אלו שמקומם לא נפגע, עברו תהליכים עמוקים של חשיבה וחשבון נפש. “מה באמת אני רוצה לעשות, מה יעשה אותי מסופקת יותר, איך יתרום לי התפקיד הנוכחי לעתיד?”

הם הבינו ששום דבר לא בטוח, הן למדו שהן בתכלס אחראיות על היציבות התעסוקתית של עצמן, שאין להם זמן לבזבז והם צריכים לדאוג שכל יום יהיה כזה שמקדם אותם קדימה.

 

אבל זה לא אומר שהם צריכים להתפטר או שארגונים צריכים לוותר עליהם.

 

במרץ 2021 התפרסם הדו”ח השנתי של דלויט, אחת המגמות המרכזיות שהוצגה כמאפשרת לארגונים לצמוח מתוך המשבר העולמי היא מה שהוגדר כ”לשחרר את פוטנציאל העובדים”. לפי הדו”ח, ארגונים צריכים לאמץ גישה מפתחת ומצמיחה. כזו שמאפשרת לאנשים להמציא את עצמם מחדש דווקא בתוך גבולות הארגון.

 

מה זה אומר? שהגיע הזמן שארגונים יתגברו על הפחד, יפעלו בניגוד לאינסטינקט ההישרדותי ויאפשרו לעובדים ועובדות לחקור ולגלות את עצמם, לברר מה הן החוזקות הייחודיות שלהם, מה הצרכים והתשוקות שלהן, לאן הם רוצים להגיע עוד כמה שנים וליצור לעצמם תוכנית התפתחות אישית ותעסוקתית בתוך הארגון ובעתיד.

בגילוי העצמי הזה יהיה Win Win אדיר לכולם, לעובדים, למנהלים ולארגון.

 

בסטארטאפ ג’ולט שהקדים את זמנו וכבר 5 שנים מזמינים שם ומדרבנים את כל העובדים לעבור אימון אישי ולעבוד על ההתפתחות האישית שלהם, השקנו סדנה חדשה לעובדי החברה: “האקתון פיתוח קריירה-עשה זאת בעצמך”.

 

במפגש הראשון סקרנו את השינויים בעולם העבודה, איך נראית היום קריירה, למה חשוב להסתכל על מה שיש לי והשגתי ולא כרגיל על מה שלא…מה החוזקות הייחודיות לי ואיך אני צומח מהן. במה אני טוב ומה עושה לי טוב.

 

נשמע מפחיד? אין סיבה. באופן מפתיע תגלו שקיום שיח עם עובדים על הקריירה שלהם לא דוחף אותם החוצה, להיפך. רק מגביר אינגייג’מנט ושביעות רצון.